کلبه هور کیش جاذبه ای رایگان و فوق العاده

۱۲۶ بازديد

کلبه هور کیشیا ساحل هوراز معروف ترین جاذبه های کیش می باشند که تاریخ این منطقه را به خوبی نشان می دهند. وقتی که به نام یکی از محبوب ترین مقاصد تفریحی و گردشگری در ایران فکر میکنیم, بدون شک یکی از اولین اسم هایی که به ذهنمان می رسد جزیره زیبای کیش است. این جزیره دارای جاذبه های زیادی اعم از تاریخی, گردشگری و تفریحی برای مسافران زیادی از سر تا سر ایران است. اگر شما از آن دسته از افرادی باشید که از کلبه هور دیدن نکرده اید و یا می خواهید در رابطه با آن بیشتر بدانید به شما شدیداً توصیه می کنیم که این مقاله را تا آخر بخوانید.

معرفی کلبه هور کیش

کلبه هورواقع در قسمت غربی جزیره کیش, یکی از زیباترین و چشم نواز ترین جاذبه های گردشگری جزیره کیش می باشد. امکانات گردشگری متعدد در این منطقه باعث شده است که این منطقه یکی از محبوب ترین مناطق میان مسافران کیش باشد. در این محل شما علاوه برامکان استفاده از تعدادی آلاچیق با شارژهای برقی امکان غواصی، ماهی گیری، اسب سواری و تفریحات سالم دیگر در کنار لذت از زیبایی های آب های خلیج فارس را دارید. برای غواصی باید لباس مخصوص غواصی بپوشید که می تواند ماجراجویانه ترین قسمت سفر شما باشد.

تفاوتی ندارد که تور کیش از تهران میخرید یا از هر مبدا دیگر، در هر صورت می توانید با انتخاب این مجموعه سفری ارزان داشته باشید. لازم به ذکر است  که برای دیدن از این ساحل فوق العاده زیبا نیاز به خرید بلیت ندارید و بازدید از آن به صورت کاملاّ رایگان است. طبیعت بی نظیر این مجموعه اما اولین و مهم ترین دلیل برای بازدید از آن است.در این ساحل شما می توانید صدای برخورد امواج خروشان به صخره ها را بشنوید و از طبیعت بکر و دست نخورده در این ساحل لذت ببرید و خاطره ای به یاد ماندنی از سفر خود در ذهنتان داشته باشید.

همچنین مورد دیگری که گفتن آن در رابطه با کلبه هور الزامی است این است که در این منطقه آب آشامیدنی به صورت کامل از انرژی خورشیدی و بادی تامین می شود که این نکته باعث تحسین بسیاری از گردشگران شده است. این منطقه در گذشته مکانی بوده که ماهیگیرانی بومی در کلبه های آن به استراحت می پرداختند و به همین دلیل این منطقه در میان محلی ها، کلبه هور کیش نامیده شده است.
کلبه هور کیش

جاذبه های دیدنی اطراف کلبه هور

در اطراف این ساحل جاهای دیدنی جذابی وجود دارد که قطعا ارزش بازدید را دارند. در ادامه به ذکر این جاذبه ها می پردازیم.

لنج به گل نشسته؛ منظره ای جذاب برای عکاسی

کیش از گذشته تا کنون محلی برای صید ماهی و محلی ارتباط با سایر کشور های دنیا بوده. لنجی در فاصله تقریبی 200 متری کلبه هور کیش مشاهده می شود که حدودا 10 سال پیش به گل نشسته که می تواند به خودی خود یک جاذبه گردشگری به حساب بیاید. شما می توانید با این لنج عکس های زیبایی برای ثبت خاطرات سفرتان به کیش بگیرید.

مجسمه نگهبان دریا؛باور قدیمی مردم بومی کیش

طبق افسانه ای قدیمی بین بومیان کیش، پیرزنی در کلبه هور شب ها با فانوس در کلبه هور قایق ها و کشتی ها را راهنمایی می کرد. به همین دلیل مجسمه نگهبان دریا با ارتفاع 16 متر در سال 93 توسط آقای محمد سالاریان ساخته شد. در حال حاضر می توان گفت که این مجسمه تبدیل به یکی از نماد های کیش تبدیل شده است.

رستوران های اطراف کلبه هور کیش

در نزدیکی ساحل هور کیش دو رستوران معروف کلبه درویش کیش و و رستوران شاندیز صفدری وجود دارند که می توانید از غذاهای لذیذ این دو مجموعه در هنگام بازدید لذت ببرید. در پایان باید گفت که علاوه بر تمام تفریحات ذکر شده،  پیست دوچرخه سواری کیش از این منطقه عبور می کند و شما می توانید همچنین تجربه دوچرخه سواری را داشته باشید. سفری جذاب را برای شما آرزومندیم.

 

هزینه اقامت در هند

اقامت در هند تنوع بالایی دارد، شما می توانید بنابر بودجه و نوع سفری که دارید محدوده انتخاب بین هتل های پنج ستاره تا هتل ها و هاستل های ارزان قیمت کوله گردها را انتخاب کنید. این نکته را توجه داشته باشید که در فصل هایی که به قول معروف به آنه high season (اوایل اکتبر تا فوریه) گفته می شود قیمت هتل ها در این کشور افزایش می یابد. هاستل‌ها در هند قیمت‌های پایینی دارند. با پرداخت شبی ۱۰۰ روپیه می‌توانید در یک هاستل اقامت کنید اما امکانات هاستل‌ها معمولا بسیار محدود است. هتل‌های ارزان به مراتب از هاستل بهتر هستند.

در ادامه ما لیستی از حدود قیمت هتل ها  در کشور هند بنابر کیفیت و استاندارهایی که دارند را ارائه می دهیم.

هتل های دو ستاره  ۱۵۰.۰۰۰ تا ۳۰۰.۰۰۰ تومان

هتل های سه ستاره ۲۰۰.۰۰۰ تا ۴۰۰.۰۰۰ تومان

هتل های چهار ستاره ۵۰۰.۰۰۰ تا ۷۰۰.۰۰۰ تومان

هتل های پنج ستاره ۷۵۰.۰۰۰ تا ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان

ادامه مقاله سفر به هند

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.