پرکلرین چیست؟

۱۲۰ بازديد
هیپوکلریت کلسیم یک جامد سفید است که حاوی 65٪ کلر موجود است و به راحتی در آب حل می شود. هیپوکلریت کلسیم بسیار پایدار است و می تواند برای مدت زمان طولانی ذخیره شود. هیپوکلریت کلسیم یک ماده خورنده با بوی قوی است. واکنش بین هیپوکلریت کلسیم و مواد آلی می تواند گرمای کافی برای آتش سوزی یا انفجار ایجاد کند.  پرکلرین باید از مواد ارگانیک مانند چوب ، پارچه و فرآورده های نفتی دور نگه داشته شود. هیپوکلریت کلسیم به راحتی رطوبت را جذب کرده و گاز کلر تشکیل می دهد.

Calcium hypochlorite 65%, 70% - Kingnod | China Supplier
هیپوکلریت کلسیم را می توان در مخزن مخلوط/نگهدارنده حل کرد و به روش هیپوکلریت سدیم تزریق کرد. از طرف دیگر ، در جایی که فشار را می توان به اتمسفر کاهش داد ( مانند مخزن ذخیره ) قرص های هیپوکلریت کلسیم را می توان مستقیماً در آب آزاد آزاد حل کرد.

هیپوکلریت کلسیم دارای فرمول مولکولی Ca (ClO) 2 و وزن مولکولی 142.974 گرم بر مول است. شماره CAS آن 7778-54-3 است. وزن مخصوص آن 1.21 گرم در سانتی متر مکعب است. هنگامی که در آب حل می شود ، می تواند کلر و اکسیژن تازه ایجاد کرده تا آب استخر یا فاضلاب صنعتی را استریل کند. ساختار کلریت کلسیم ، Ca (ClO2) 2 ، از داده های پراش پودر اشعه ایکس با استفاده از روش ریتولد تصفیه شده است.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.