علت صدا دادن لوله اب

۱۳۴ بازديد

مطمئناً در تمام فیلم های ترسناک شروع اتفاقات از سر و صدای ناشناخته به وجود می آید. صدایی که معمولاً سایر اعضای خانه آن را مربوط به لوله های آب می‌دانند و توجیهی برای عدم نترسیدن خود ایجاد می ‌کنند. لوله های پر دردسر آب گاها صداهای مختلفی از خود ایجاد می‌کنند که در کنار آزاردهنده بودن، ترسناک نیز می شود. گاهی صدای لوله آب دلیل خاصی ندارد و گاهی نیز ممکن است نشانگر اتفاقات ترسناک بعدی باشد. در ادامه مواردی را برای شما بیان می کنیم تا تمام دلایل صدا دادن لوله های آب را متوجه شوید.

صدای لوله های موقع جریان یافتن اب گرم

صدایی مانند تق تق کردن یا کلیک کردن ممکن است در بعضی از لوله های آب به گوش برسد. صدا معمولاً زمانی که آب گرم درون لوله به جریان می‌افتد ایجاد می‌شود و تا نبستن آبگرم این صدا ادامه دار خواهد شد. دلیل اصلی آن نیز  این است که لوله های پلیمری اشتباه نصب شده است. در برخی ساختمان ها لوله کشی حمام و دستشویی از لوله های پلیمر است و این نوع لوله ها نسبت به نوع فلزی خود یک ایراد بیشتر ندارند و آن مقاومت پایین در برابر دمایی زیاد می باشد. به همین دلیل اگر عایق بندی این لوله ها به خوبی انجام نشود این صدا ها ایجاد خواهد شد.

بستن شیر آب گرم و سرد

زمانی که شیر آب گرم یا سرد را میبندید ممکن است صدای تق تق و ضربه از لوله ها را بشنوید. معمولاً بعد از شستشوی لباسها یا در حمام این صدا بیشتر به گوش می رسد و دلیل آن پدیده ای به نام ضربه قوچ است.. وقتی شیر را میبندید سرعت آب کم شده و فشار دینامیکی ایجاد می‌شود در بعضی مواقع این فشار باعث ایجاد لرزه بر لوله ها و حتی ترک خوردن آنها می گردد. برای اینکه این صدا نیز برطرف شود باید به نوع سیستم لوله کشی ساختمان خود دقت کنید و ایجاد یک محفظه هوا می تواند گزینه مناسبی برای از بین بردن این صدا باشد.

علت صدای لوله ی آب: آب سرد

زمانی که آب سرد در داخل لوله ها جریان پیدا می کند صدایی مانند تق تق ایجاد می‌شود. این صدا به دلیل بالا بودن فشار آب می باشد. شاید با خود بگویید فشار آب بالا برای یک ساختمان آپارتمانی نشانه خوبی است ولی اگر این فشار بالا در یک لوله به قطر کمتر ایجاد شود باعث ایجاد لرزش و صدای ناهنجاری می گردد.

بسته بودن تمام شیرآلات: علت صدای لوله

دیگر حالتی که صدای لوله ها به گوش می رسد و ممکن است در فیلم های ترسناک بیشتر با این مورد مواجه شوند زمانیست که تمام شیرآلات در داخل ساختمان بسته است. در چنین حالتی رسوبات درون آبگرمکن و پکیج جمع می‌شوند و با آزاد شدن حباب هوا از رسوبات ته نشین شده مخزن آب گرم شروع به صدا کردن می‌کند و زمانی ممکن است آنقدر این صدا بالا باشد که فکر کنید صدا از داخل لوله های دیوار است.

بسته شدن لوله های آب

تمامی موارد فوق جزوه حالت های مختلف صدای لوله است ولی دلیل دیگری که ممکن است خسارت زیادی به شما بزند و بسته شدن لوله ها توسط رسوبات یا اشیا مختلف است و همین امر سبب می‌شود صدایی ناهنجار از داخل لوله ها به گوش برسد. معمولاً تشخیص این گرفتگی با دستگاه های پیشرفته و یک کارشناس متخصص به راحتی انجام می‌شود. شرکت های مختلفی برای لوله بازکنی در جنوب تهران یا قسمت‌های دیگر این شهر وجود دارند که با ارتباط گرفتن با هر کدام  میتواندد مشکل شما را حل نمایند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.