چربی زدایی سود پرک

۱۸۴ بازديد

چربی زدایی سود پرک


یکی از کلافه کننده ترین کارها در نظافت اشپزخانه، پاک کردن چربی ها از روی سطوح می باشد. زیرا معمولا چربی به راحتی از روی سطح حذف نمی شوند. این مشکل تنها مختص زندگی روز مره نیست و در صنایع نیز با وجود چربی و موادی از این قبیل رو به رو می باشند. در چنین شرایطی می بایست از موادی شیمیایی جهت رفع ان استفاده می کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با کاربرد سود پرک در چربی گیری اشنا کنیم. با ما همراه باشید.

چه موادی خاصیت جرم گیری دارند؟

برخی مواد شیمیایی که خاصیت پاک کنندگی دارند، جرم ها را به اهستگی حل می کنند و در عین حال خورندگی نیز ندارند. این مواد عبارتند از: سدیم متا سیلیکات، سدیم پیرو فسفات، سدیم هگزا متا فسفات و سدیم تری فسفات. سود پرک نیز به دلیل همین خاصیت جهت چربی گیری و جرم زدایی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده ازسود پرک جهت چربی گیری

کاستیک سودا یا همان سود پرک، در حالت های جامد یا مایع وجود دارد. این ماده صنعتی با توجه به خاصیت قلیایی که دارد، واکنش پذیری بالایی دارد. این ماده ی بدون بو و به شکل بلور های سفید و شفاف است و رطوبت هوا را خیلی سریع جذب می کند. خاصیت قلیایی سود پرک باعث می شود تا اسیدها خنثی شوند و به گونه ای جهت تنظیم ph استفاده می شود.

سود پرک قابلیت بسیار زیادی در هیدرولیز کردن مولکول های چربی داشته و به همین دلیل در تولید شامپو و صابون مورد استفاده قرار می گیرد. همین خاصیت سبب می شود تا این ماده جهت جرم گیری و چربی زدایی نیز در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.