فنرزنی چگونه انجام می شود

۱۰۸ بازديد

تاکنون شاید بارها عبارت فنر زنی را شنیده باشید ولی یکبار از فنرزنی را از نزدیک ندیده باشید. زمانی که لوله های یک ساختمان دچار گرفتگی می شود، استخدام یک لوله بازکنی ازگل تهران بهترین راه حل برای حل مشکل شما خواهد بود. استفاده از برخی مواد شیمیایی و اسیدی یکی از راه کار های بازکردن لوله ها می باشد. فنر زنی مرسوم ترین روش بازگشایی لوله ها است که قصد داریم در این مطلب شما را بیشتر با ان اشنا کنیم.
لوله بازکنی

مرحل انجام فنر زنی

قبل از انجام هر کاری باید نوع گرفتگی شناسایی شود تا فنر مناسب برای ان اتخاب گردد. معمولا گرفتی های معمولی که به علت چربی، مو و برخی زباله های کوچک مانند دستمال رخ می دهد با فنرهای عادی رفع می شود. بعد از اینکه نوع گرفتگی مشخص شد، به ترتیب مراحل زیر انجام می شود.

ابتدا یک دریل مناسب به همراه یک فنر 5 تا 6 متری انتخاب و سپس به دهانه دریل متصل می شود. دقت داشته باشید باید از چفت شدن این دو به هم اطمینان حاصل کنید تا در پروسه ی فنرزنی به ناگاه از هم جدا نشوند و خسارت به بار نیاورند.

حال سرفنر باید وارد دهانه لوله شود و دکمه دریل به ارامی فشرده شود. با انجام این کار فنر شروع به چرخیدن در جهت عقربه های ساعت می کند و باید یک نفر کم کم ان را وارد چاه کند. به مرور زمان فنر به عمق بیشتری از چاه می رود و مسیر گرفته شده را باز می کند. اگر نیاز به قدرت بیشتری وجود داشت می توان دریل را با شدت بیشتری فعال کنیم تا دور های فنر بیشتر شود.

بعد از اینکه از باز شدن لوله ها اطمینان حاصل شد، دکمه روی دریل زده می شود تا در خلاف عقربه های ساعت بچرخد و فنر کم کم از چاه خارج شود. پروسه ی فنر زنی در همین چند مرحله خلاصه می شود، اما اگر بعد از تمامی این کارها هیچ نتیجه ای حاصل نشد، باید به طور کامل لوله ها بررسی و محل گرفتگی مشخص شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.