خطرات نوشیدن الکل در پرواز کدامند؟

۱۱۶ بازديد

حتماً همه خوانندگان این مقاله این آگاهی را دارند که مصرف الکل در سفر های داخلی ممنوع است. اما این امر برای مسافران در خارج از کشور ایران صدق نمی کند و مصرف آن طی پرواز برای مسافران منعی ندارد. اگر قصد دارید که حین پرواز خارجی، الکل مصرف کنید لطفاً این مقاله را با دقت بخوانید تا در تصمیم خود تجدید نظر کنید.

قبل از آن که به صورت شفاف از عواقب مصرف الکل در پرواز برای شما بگوییم قصد داریم توضیح جامعی از روند اثر الکل بر بدن بدهیم. هنگامی که شخص اقدام به مصرف الکل می کند، حدود 30 تا 60 دقیقه طول می کشد که به اثر حداکثری خود برسد. این ماده توسط گردش خون سرانجام به مغز رسیده و به عنوان یک آرام بخش عمل می کند. الکل انتقال و تحرکات بین سلول های عصبی را کاهش می دهد و همین امر سبب کاهش توانایی فرد در برابر فکر کردن خواهد شد. خطرات نوشیدن الکل در پرواز آن قدر قابل ملاحظه و زیاد هستند تا فرد پس از اقدام به خرید بلیط هواپیمای خارجی به سراغ آن نرود. ما در این مقاله به چند مورد از این موارد می پردازیم.

جت لگ

جت لگ یا همان پرواز زدگی به علت طی کردن مسافت طولانی در مدت زمان کوتاه و عدم توانایی هماهنگی ساعت بیولوژیکی بدن به وجود می آید. شاید برایتان جالب باشد که مصرف الکل احتمال جت لگ را برای مسافران افزایش می دهد.

سردرد از خطرات نوشیدن الکل در پرواز

یکی دیگر از خطرات نوشیدن الکل سردرد است. به طور کلی مصرف الکل غلظت خون را افزایش می دهد و چون مسافران حین پرواز در ارتفاع بالایی قرار گرفته اند، دچار سردرد های خفیفی می شوند که نوشیدن الکل باعث تشدید آن می شود.

احساس ناخوش آیند

هنگام پرواز رطوبت داخل کابین بسیار کم است. چنان که به باور دانشمندان رطوبت فضای هواپیما از یک بیابان هم کمتر است. به عنوان مثال فردی طی پرواز ده ساعته می تواند تا 2 لیتر آب از دست بدهد. مصرف الکل و تجربه پرواز طولانی به صورت همزمان اثر کاهش آب بدن را شدت می بخشد و شخص ممکن است اثراتی مانند خارش در پاها یا نیاز مکرر به استفاده از سرویس بهداشتی را تجربه کند که  یکی دیگر از خطرات نوشیدن الکل در پرواز است.

حالت تهوع

فرض کنید که در سفر خود در ارتفاع 34000 پا قرار دارید. در این هنگام، اکسیژن داخل کابین هواپیما کمتر از حالت عادی است و حتماً برایتان پیش آمده که حالت تهوع را در حین پرواز تجربه کنید. لازم است بدانید که مسافرانی که حین پرواز الکل مصرف می کنند احتمالاً بیشتر در معرض تجربه حالت تهوع هستند.

امکان از دست دادن پرواز دوم

برای مسافرانی که با پرواز توقف دار قصد رسیدن به مقصد را دارند ذکر این نکته بسیار مهم است که قبل از ورود به پرواز دوم باید از گیت رد شوند و ماموران گیت در صورت مشاهده حالت غیر طبیعی مسافر از سوار شدنش جلو گیری می کنند. پس حتما به این نکته توجه کنید و از مصرف زیاد الکل در حین سفر خارجی خودداری کنید. این مورد یکی از حیاتی ترین موارد خطرات نوشیدن الکل در پرواز است.

رفتار نامناسب

تصور کنید که شخصی در هواپیما با مصرف زیاد الکل رفتار های نامناسبی از خود نشان دهد. با این رفتار ها اولین کسانی که از او متنفر می شوند 200 مسافری هستند که می خواهند ساعاتی آرام طی پرواز طولانی مدت خود داشته باشند. اگر رفتاری که فرد از خود بروز می دهد ناهنجار باشد مهمانداران تذکرات لازم را به او می دهند و محدودیت هایی مانند عدم سرو مجدد الکل برایش اعمال می نمایند.
رسپینا

امکان گم شدن چمدان از خطرات نوشیدن الکل در پرواز

یکی دیگر از مضرات نوشیدن الکل در پرواز امکان گم شدن چمدان فرد است. تصور کنید که بعد از پروازی طولانی به مقصد رسیده اید. حال برای برداشتن چمدان باید مدت زمانی نسبتاً طولانی در صف بایستید تا آن را از میان تعداد زیادی بردارید. در صورتی که شخصی زیاد الکل مصرف کرده باشد ممکن است در انتخاب خود اشتباه کند و یا با چمدان اشتباهی به خانه یا هتل خود برود و یا آن ها را در فرودگاه جا بگذارد.

مصرف الکل توسط خلبانان

از آن جا که شغل خلبانی یکی از مهم ترین مشاغل کادر پرواز است،  مصرف الکل برای آن ها کاملاً ممنوع بوده و در صورت مشاهده الکل در خونشان، جریمه های سنگین و حتی زندان در انتظارشان است.

حرف اخر

پیشنهاد ما این است که از خطرات نوشیدن الکل در پرواز به خوبی مطلع شوید و از این امر اجتناب کنید تا به سلامت خود اهمیت بیشتر بدهید. امیدواریم که پرواز خوبی را داشته باشید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.