تشخیص نشستی لوله آب

۱۱۱ بازديد

بدترین اتفاقاتی که می تواند در یک ساختمان بیفتد نشتی لوله های آب است و از آن بدتر دیر متوجه شدن در این زمینه است. زیرا ممکن است خسارت های بسیار زیادی مانند ریزش کناره های دیوار و حتی نشست ساختمان بر اثر این مورد اتفاق بیفتد. یکی از روش‌ های تشخیص ترکیدگی لوله، تماس با یک شرکت معتبر برای بررسی لوله های ساختمان است. به عنوان مثال لوله بازکنی شرق تهران یا هر قسمتی از این کلانشهر را اگر بخواهید در منزل داشته باشید می توانید با چند کلیک در گوشی خود به آنها دسترسی پیدا کنید ولی در این مقاله ما سعی داریم به شما چند روش تشخیص ترکیدگی و گرفتگی لوله و دلایل این اتفاق را توضیح دهیم.

تشخیص نشستی لوله آب

روشهای مختلفی برای شناسایی نشتی لوله های آب وجود دارد. کاهش فشار آب ورودی از شیر ها و همچنین نم زدگی قسمت هایی از دیوار و ترک های ایجاد شده بر روی گچ سقف و دیوارها می تواند از اصلی ترین دلایل نشتی لوله ها باشد. قطعاً این نشتی ابتدا بروز نمی کند و در بین مصالح ساختمان رسوخ کرده و به مرور زمان لکه های زرد روی گچ های سفید شما مشاهده خواهید کرد. در چنین شرایطی دیگر کار از کار گذشته و دیوار شما از رطوبت اشباع شده است تنها روشی که در این مرحله کارساز است تماس با یک متخصص برای رفع نشتی خواهد بود.

دلایل نشتی لوله های آب

شناسایی نشتی آب شاید بتواند کمی از خسارتی که شما متحمل می شوید را کمتر کند ولی اگر مواردی را رعایت کنید و دلایل اصلی این نشتی را بدانید ممکن است بتوانید از بروز فجایع در ساختمان جلوگیری کنید. اولین دلیل بروز چنین مشکلی، خوردگی لوله های فلزی می باشد. معمولاً لوله های فلزی که در اطراف آنها آهک قرار می‌گیرد و بعد از مرطوب شدن آهک ها خوردگی در لوله ها ایجاد می شود و در نتیجه منجر به نشتی می گردد. همچنین واکنش های شیمیایی که لوله های فلزی کنار یکدیگر انجام می‌دهند سبب نشتی و ترکیدگی لوله می شود. فشار آب نیز می تواند از دیگر دلایل این نشتی ها باشد اگر لوله کش در زمانی که اتصالات لوله را به وصل می کند به فشار هر قسمت توجه نکند ممکن است به مرور زمان با واشر ها بریده شوند و نشتی ساختمان شما را قرار بگیرد. جنس نامناسب لوله ها و تغییرات فشار آب در لوله دیگر دلایل این اتفاق می باشد.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.