لوله فلزی بهتر است یا پلاستیکی؟

۱۲۱ بازديد

شاید انتخاب لوله قبل از احداث ساختمان، مهمترین بخش یک ساخت و سازباشد. زیرا هر چه مصالح ساخت و سازشما عالی باشد، یک لوله بی کیفیت باعث می شود که به مرور زمان و با نشتی، تمامی زحمات یک معمار ماهر، به هدر برود. پس انتخاب لوله می تواند نقشی مهم در کیفیت و طول عمر ساختمان داشته باشد. ولی جنس لوله باید چطور باشد؟ در ادامه این مورد را بررسی خواهیم کرد.

ویِژگی های لوله فلزی

لوله فلزی از استحکام و طول عمر بیشتری برخوردارند. معمولا در اکثر خانه های قدیمی از این مدل لوله استفاده شده است و دلیل ان نیز مقاوت ان در مقابل مصالح ساختمانی و زود سوراخ نشدن ان می باشد. در مقابل مشکلاتی چون زنگ زدگی به مرور زمان سبب ایجاد سوراخ بر روی لوله می گردد. همچنین این لوله ها وزن کلی ساختمان را زیاد می کنند و ممکن در هنگام زلزه باعث ایجاد خطر شوند. انعطلاف این لوله های نیز به نسبت نوع پلاستیکی کمتر می باشد.

ویژگی های لوله پلاستیکی

شاید از نظر استحکام به خوبی لوله های فلزی نباشد، ولی با توجه به ساخت و ساز های کنونی، بهترین نوع لوله می تواند برای ساختمان باشد. انعطاف بالا و امکان استفاده از زانو های مختلف در گوشه و کنار سازه می تواند یک برتری مناسب این لوله ها نسیت به نوع فلزی باشد. همچنین این لوله ها در مقابل واکنش های شیمیایی اب بسیارمقاوم تر هستند و همین امر سبب می شود تا به راحتی تجزیه نشوند. البته باید در استفاده مصالح کنار این لوله ها بسیار دقت شود تا مشکلاتی ز قبیل سوراخ شدن در گذر زمان رخ ندهد.

به یاد داشته باشید تمامی این لوله ها روزی ممکن است دچار گرفتگی یا ترکیدگی شود. اگر بخواهید از خدمات لوله بازکنی ونک تهران یا هر نقطه ی دیگر از ایران کمتر بهره مند شوید، بهتر است در انتخاب جنس لوله ها دقت کافی را داشته باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.