کدام بدتر است؟ ترکیدگی لوله یا نشتی آن؟

۱۰۸ بازديد

اولین چیزی که با شنیدن ترکیدگی لوله در ذهنتان نقش می بندد، خرابی و خسارت است. ترکیدگی می تواند خسارت های بسیار زیادی به بار اورد، ولی نکته ی حائز اهمیت این است که ایا نشتی بدون ترکیدگی شدید ، خسارت بیشتری دارد یا ترکیدگی گسترده بخشی از لوله؟ در ادامه با چند دلیل به پاسخ این سوال خواهیم رسید.

زمانی که ترکیدگی لوله رخ می دهد اولین کار بستن شیر کنتور اب است و سپس باید با یک لوله بازکنی تجریش ارتباط بگیرید تا در جهت رفع مشکل شما اقدامات لازم را انجام دهند. پس در چنین شرایطی هزینه ی متحمل شده تنها مربوط به تعویض لوله و تعویض وسایل اسیب دیده خواهد بود.

حال فرض کنید نم زدگی و ریزش گچ بخشی از دیوار خانه، شما را به این فکر ببرد که نشتی لوله دارید. در چنین شرایطی ابتدا باید هزینه دستگاه تشخیص نشتی را بدهید و سپس اقدام به تعمیر بخش تخریب شده کنید. یعنی دو هزینه برای یک تعمیرات باید پرداخت نمایید.

ترکیدگی یک لوله مطمئنا باعث اب گرفتگی بخشی از منزل می شود و زمین یا دیوار واحد مسکونی تحت تاثیر این ترکیدگی، دارای ترک یا ریزش هایی خواهد شد و ممکن است اگر این مورد در داخل خانه رخ داده باشد، بخشی از وسایل داخل خانه نیز دچار خسارت شوند. ولی زمانی که نشتی رخ می دهد در اکثر مواقع شما متوجه نمی شوید این اتفاق در حال به وقوع پیوستن است و این مورد زمانی نمود پیدا می کند که بخشی از دیوار یا سقف به واسطه ی نشستی دچار تغییر رنگ شود.

ولی خسارت نشتی به همین جا ختم نمی شود زیرا در صورت عمقی بودن ان ممکن است تنها با ریزش ناگهانی دیوار یا نشست بخشی عظیم از منزل متوجه شوید و همین امر باعث می شود، یک نشتی که با 100 هزار تومن تعمیر می شد، خسارتی میلیونی به بار بیاورد.

مطمئنا شما نیز ویدیو های زیادی از نشست یا ریزش ناگهانی یک خانه دیده اید که تنها علت ان، عدم شناسایی سریع نشستی در عمق زمین منزل بوده است. با توجه به موارد یاده شده، مطمعنا متوجه شده اید که یک نشتی عمقی می تواند خسارت چندین برابر یک ترکیدگی به بار بیاورد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.